Om afdelingen

Gymnastikafdelingen er med over 500 aktive HG’s største afdeling.
Gymnastikafdelingen tilbyder mange og meget forskellige aktiviteter:
  • Børnegymnastik
  • Stolegymnastik
  • TeamGym (konkurrencegymnastik)
  • Spring
  • Zumba
  • MoveOn (indsats for børn, der har brug for ekstra motivation og opmærksomhed)
  • Rytme
  • osv.
Gymnastikafdelingen har tilbud til både børn, unge, voksne og ældre. Den udvikler sig konstant, og vi bestræber os på hvert år at tilbyde nye aktiviteter, som efterspørges.
Gymnastikafdelingen står også hen over året for afholdelse af arrangementer som gymnastikskole, juletræsfest, gymnastikweekend, samarbejde med skoler m.m.

Vi arbejder løbende på at dygtiggøre os i afdelingen, så vi kan tilbyde alle vores aktive gymnaster en træning af høj kvalitet med kvalificerede trænere.
Traditionelt går gymnastiksæsonen fra primo september til ultimo marts, hvor vi afholder vores store lokalopvisning i Hønghallen.
Der er også hold, der fortsætter med sommergymnastik frem til sommerferien, hvor de deltager i et af DGI’s store udendørsstævner i det smukke sommerlandskab.

TeamGym er et kapitel for sig. De træner flere gange om ugen fra august til juni. Ud over at lave gymnastikopvisninger, når der er bud efter dem, deltager de også i GymDanmarks konkurrencer med succes.
Med ca. 2 års mellemrum arrangeres en gymnastikrejse til udlandet for disse hold, hvor de møder en anden kultur og får oplevelser, der udvikler dem og styrker sammenholdet.